תכנון משרדים בגובה – כיצד מתבצע?

תכנון משרדים בגובה – כיצד מתבצע?

תכנון משרדים בגובה הוא חלק מתהליך ארוך. המשימה העיקרית היא מצד אחד לנצל את היתרונות של בנייני משרדים גבוהים, אך מצד שני לייצר סביבת עבודה נעימה, אינטימית והרמונית. בתוך כך, יש להכניס למערכת השיקולים גם את הנושא הטכני של עבודות בניין בגבהים ולבדוק מראש את ההיתכנות שלהן.

צביעת חזיתות בגובה מאפשרת לשפץ בניינים ישנים ולשדרג אותם. אם מדובר על צביעת מעטפת בניין בסנפלינג בפרויקט חדש, השיקול הוא בעיקר מסחרי וכלכלי. בנוסף, בתהליך תכנון משרדים יש לוודא שעבודות שיפוץ בסנפלינג או עבודה חיצונית עם מנוף לא פוגעת בעובדים ובקבלת קהל של לקוחות.

העיצוב מתחיל בחוץ

הסתכלות חיצונית על הבניין היא תנאי לעיצוב ותכנון משרדים בגובה. זהו שיקול מרכזי בתהליך התכנון, כי הוא קובע את המגבלות של העיצוב ואת סוג החומרים שבהם צריך להשתמש. ככל שמקדימים לבחון את הבניין מבחוץ ולהגדיר עבורו את תכניות הבניה והעיצוב, כך עולה גם הסיכוי לעמוד בלוח הזמנים של הפרויקט.

בדיקה מבחוץ של הבניין מתבצעת על ידי חברה המתמחה בעבודות בגובה תוך שימוש בכלים מתקדמים. בין היתר, ניתן לשלב על בסיס תכנית עבודות בניין בגבהים ולשקול צביעת חזיתות הבניין על מנת להשיג מראה אחיד. כמו כן, העיצוב מתחיל מבחוץ כי לעיתים קרובות הוא כולל צביעת בניין בסנפלינג או ניקוי מעטפת בניין ישן.

איך מחלקים את החלל הפנימי ומה עושים עם החלונות?

בבניינים גבוהים יש חשיבות אדירה לעניין של חלוקה פנימית. אחרי שמסיימים להגדיר מטרות של שיפוץ בסנפלינג או עבודה חיצונית עם מנוף, צריך להיכנס לעובי הקורה ולהכניס למערכת השיקולים את הנושא של עיצוב משרדים. נקודת ההנחה היא שבאמצעות עיצוב משרדים יוקרתי ניתן להגביר את המוטיבציה של העובדים ושבעזרת משרד מעוצב ניתן גם להשאיר רושם ראשוני חיובי על הלקוחות.

תכנון משרדים בבניינים גבוהים מבוצע בצורה מעט שונה בהשוואה למשרדים רגילים בבניינים נמוכים. השיקול המכריע הוא הנוף, כי חלוקת חללים נכונה מאפשרת להכניס את הנוף החיצוני ולהשיג פריסה כוללת של הנוף. את זה עושים על ידי שימוש נכון בחלונות במשרד ועל ידי הכנסת תאורה טבעית מאור השמש.

שיפור חווית העבודה לפי המותג

ככל שיותר תאורה טבעית נכנסת לחלונות של המשרדים שנמצאים בקומות גבוהות, כך החוויה של העובדים משתפרת ומצב הרוח שלהם עולה. במקביל, עיצוב חלל עבודה נכון נועד לייצר הרמוניה ולעודד שיתוף פעולה בין העובדים. את זה עושים אם מעדיפים תאורה טבעית על תאורה מלאכותית וכאשר מצליחים להכניס לתוך המשרד את שאון העיר כפי שנשקף מתוך החלונות.

לבסוף, ערכי המותג הם אלו שמתווים את הדרך בתכנון משרדים. את ערכי המותג יש להביא לידי ביטוי באמצעות בחירת צבעים, אלמנטים גרפיים וכל מה שיכול להעביר את אופי החברה ללקוחות ולעובדים.



Call Now